(MN 120) Sankhārupapatti Sutta – Ponovno rojstvo s prizadevanjem

 

1. Tako sem slišal. Nekoč je Blaženi živel pri Sāvatthīju, v Jetajevem gozdičku Anāthapiṇḍikajevega parka. Tam je častiti Blaženi nagovoril menihe: “Prijatelji, menihi.”—“Prijatelj,” so odgovorili. Blaženi je rekel:

2. “Menihi, učil vas bom o ponovnem rojstvu glede na tvorbo. Poslušajte in skrbno pazite, kaj bom povedal.” - “Da, častiti gospod,” so odgovorili menihi. Blaženi je rekel:

3. “Tako, menihi, menih ima zaupanje, krepost, učenost, radodarnost in modrost. Misli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo premožnih plemenitih!’ Svoj um usmeri na to, ga utrdi, razvije. Taka tvorba in to njegovo bivanje, tako razvito in negovano, vodi do njegovega ponovnega rojstva tja. To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovnega rojstva tja.[1]

4-5. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Misli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo premožnih brahminov! … v družbo premožnih gospodarjev!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovnega rojstva tja.

6. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da božanstva nebes štirih velikih kraljev dolgo živijo, so čudoviti in uživajo veliko zadovoljstva. Misli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo božanstev nebes štirih velikih kraljev!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovnega rojstva tja.

7-11. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da božanstva nebes triintridesetih … Yāma božanstva… božanstva nebes Tusita … božanstva, ki uživajo v ustvarjanju … božanstva, ki imajo moč nad stvaritvami drugih dolgo živijo, so čudoviti in uživajo veliko zadovoljstva. Misli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo božanstev, ki imajo moč nad stvaritvami drugih!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovnega rojstva tja.

12. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da Bog[2] tisočih dolgo živi, je čudovit in uživa veliko zadovoljstva. Sedaj Bog tisočih biva odločen prežeti svet tisočih svetov in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam.[3] Prav tako kot človek z dobrim vidom lahko vzame (hrastovo) šiško v svoje roke in si jo ogleda, tako Bog tisočih biva odločen prežeti svet tisočih [svetov], in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno rodila tja. Menih pomisli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo Boga tisočih!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovnega rojstva tja.

13-16. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da Bog dva tisočih … Bog tri tisočih … Bog štiri tisočih … Bog pet tisočih dolgo živi, je čudovit in uživa veliko zadovoljstva. Sedaj Bog pet tisočih biva odločen prežeti svet pet tisočih svetov in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam. Prav tako kot človek z dobrim vidom lahko vzame pet šišk v svoje roke in jih pregleda, tako Bog pet tisočih biva odločen prežeti svet pet tisočih svetov, in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam. Menih pomisli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo Boga pet tisočih!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovne pojavitve tam.

17. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da Bog deset tisočih dolgo živi, je čudovit in uživa veliko zadovoljstva. Sedaj Bog deset tisočih biva odločen prežeti svet deset tisočih svetov in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam. Prav tako kot lep dragulj beril, rezan na osem stranic, dobro rezan, ležeč na rdečem brokatu žari, izžareva in sije, tako Bog deset tisočih biva odločen prežeti svet deset tisočih svetov in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam. Menih pomisli: Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo Boga deset tisočih!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovne pojavitve tam.

18. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da Bog sto tisočih dolgo živi, je čudovit in uživa veliko zadovoljstva. Sedaj Bog sto tisočih biva odločen prežeti svet sto tisočih svetov in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam. Prav tako kot ornament iz najfinejšega zlata, ki ga zelo spretno izdela v peči pameten zlatar, leži na rdečem brokatu, žari, izžareva in sije, tako Bog sto tisočih biva odločen prežeti svet sto tisočih svetov in biva odločen prežeti bitja, ki so se ponovno pojavila tam. Menih pomisli: Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo Boga sto tisočih!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovne pojavitve tam.

19-32. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da božanstva sija … božanstva omejenega sija … božanstva neizmernega sija… božanstva strujajočega žarenja … božanstva slave … božanstva omejene slave … božanstva neizmerne slave… božanstva sijoče slave … božanstva velikega sadeža … Aviha božanstva … Atappa božanstva … Sudassa božanstva … Sudassi božanstva … Akanittha božanstva dolgo živijo, so čudoviti in uživajo veliko zadovoljstva. On misli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo Akanittha božanstev!’ Svoj um usmeri na to … To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovne pojavitve tam.

33-36. Spet, menih ima zaupanje… in modrost. Sliši, da božanstva področja neskončnega prostora … božanstva področja neskončnega zavedanja … božanstva področja ničnosti … božanstva področja niti-zaznavanja-niti-nezaznavanja dolgo živijo, dolgo vzdržijo in uživajo veliko zadovoljstva. Pomisli: ‘Oh, da bi se ob razpadu telesa, po smrti, ponovno pojavil v družbo božanstev področja niti-zaznavanja-niti-nezaznavanja!’ Svoj um usmeri na to, ga utrdi, ga razvije. Ta prizadevanja in to njegovo bivanje, tako razvito in negovano, vodi do njegove ponovne pojavitve tja. To, menihi, je pot, način, ki vodi do ponovne pojavitve tam.

37. Spet, menih ima zaupanje, krepost, učenost, radodarnost in modrost. Misli: ‘Oh, z lastnim spoznanjem z neposrednim izkustvom v tem življenju, morda tukaj in sedaj vstopim in ostanem v osvobojenosti uma in osvobojenosti z modrostjo, ki sta brez vplivov z uničenjem vplivov!’ In s svojo uresničitvijo z neposrednim znanjem, tukaj in sedaj vstopi in biva v osvoboditvi uma in osvoboditvi z znanjem, ki sta brez vplivov z uničenjem vplivov. Menihi, ta menih se sploh nikjer ponovno ne pojavi.”[4]

To je bilo tisto, kar je rekel Blaženi. Menihi so bili zadovoljni in veseli besed Blaženega.

 

Opombe


[1] MA: “Pot” tvori pet kvalitet, ki jih začne zaupanje, skupaj s prizadevanjem. Ta, ki ima le pet kvalitet brez prizadevanja, ali pa prizadevanje brez kvalitet, nima določene destinacije. Destinacija je lahko določena le, ko sta prisotna oba dejavnika.

[2] Bog je v indijski mitologiji poimenovan Brahmā Op.p.

[3] MA razloži, da obstaja pet vrst prežemanj: prežemanje uma, to je, poznavanje misli  bitij skozi vseh tisoč svetov; prežemanje kasine, to je, razširitev slike kasine na tisoč svetov; prežemanje očesa prebujenega, to je, gledanje  tisoč svetov z očesom prebujenega; prežemanje svetlobe, ki je isto kot prejšnje prežemanje; in prežemanje telesa, to je, razširitev svoje telesne aure na tisoč svetov.

[4] MA: Pet kvalitet, ki so omenjene je dovolj za ponovno rojstvo v čutni svet, toda za višje oblike ponovnega rojstva in uničenje vplivov je potrebno več. Ko temeljiš na petih kvalitetah, če dosežeš jhāne, si ponovno rojen v svetu Boga; če pridobiš dosežek nematerialnosti, si ponovno rojen v nematerialnem svetu; če razviješ vpogled in dosežeš sadež nepovratništva, si ponovno rojen v Čistem bivališču; in če dosežeš pot arahantstva, dosežeš uničenje vplivov.

 

 

vir: Bhikkhu Nanamoli/Bodhi - The Middle Length Discourese of the Buddha, Wisdom Publications, 2009
prevod: Bojan Božič / maj 2018, rev, jan. 2018

 

© SloTheravada, 2018

Za vašo pozornost

Nyanatiloka - Budova beseda (knjiga v pdf)

‘Stillness Flowing: The Life and Teachings of Ajahn Chah’ by Ajahn Jayasaro is now available for download in PDF, ePUB and Mobi formats. This important work details the life and teachings of Luang Por Chah, also known as Ajahn Chah, and has been in the making for over two decades. More info.