(MN 131) Bhaddekaratta Sutta – Ena odlična noč

 

1. Tako sem slišal. Nekoč je Blaženi živel pri Sāvatthīju, v Džetovem gozdičku Anāthapiṇḍikovega parka. Tam je častiti Sāriputta nagovoril menihe: “Prijatelji, menihi.”—“Prijatelj,” so odgovorili. Častiti Sāriputta je rekel:

2. “Menihi, učil vas bom povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Poslušajte in skrbno pazite, kaj bom povedal.” - “Da, častiti gospod,” so menihi odgovorili. Blaženi je rekel:

3. “Naj se posameznik ne zateka v preteklost
     ali goji upe v prihodnost;
     ker preteklost je za njim
     in prihodnost še ni prišla.
     Naj z uvidom vidi
     vsako stanje posebej, ko se to pojavi;
     naj spozna ga in se o njem prepriča,
     nepremagljivo, neomajno.
     Danes si je treba prizadevati;
     jutri lahko pride smrt, kdo ve?
     Ko ne barantaš s smrtjo,
     to njo in njene horde drži stran,
     toda ta, ki biva tako vztrajen,
     nepopustljiv, podnevi, ponoči – to je ta,
     je rekel mirni modrijan,
     ki ima eno odlično noč.

4. Kako, menihi, se nekdo zateka preteklost? Misleč, ‘Jaz sem imel takšno snov[1] v preteklosti,’ najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti, ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ ... ’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’... Jaz sem imel takšno zavest v preteklosti,’ najde radost v tem. Tako se nekdo zateka v preteklost.

5. In kako, menihi, se nekdo ne zateka v preteklost? Misleč, ‘‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ … ‘’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zavest v preteklosti, ne najde radosti v tem. Tako se nekdo ne zateka v preteklost.

6. In kako, menihi, nekdo goji up v prihodnost? Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšno snov v prihodnosti, najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zavest v prihodnosti,’ najde radost v tem. Tako nekdo goji up v prihodnost.

7. In kako, menihi, nekdo ne goji upa v prihodnost? Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšno snov v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zavest v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Tako nekdo ne goji upa v prihodnost.

8. In kako, menihi, je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj? Tako, menihi, nepoučen navaden posameznik, ki se ne ozira na plemenite in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ki se ne ozira na prave ljudi in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ima snov za sebstvo ali kot da ima sebstvo snov ali da je snov v sebstvu ali kot da ima sebstvo snov. On ima občutke kot sebstvo … zaznavo kot sebstvo … tvorbe kot sebstvo … zavest kot sebstvo ali kot da ima sebstvo zavest ali zavest kot da je v sebstvu ali kot da je sebstvo v zavesto. Tako je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj.

9. In kako, menihi, je nekdo nepremagljiv glede prisotnih nastalih stanj? Tako, menihi, dobro poučen plemeniti učenec, ki se ozira na plemenite in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, ki se ozira na prave ljudi in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, nima snovi za sebstvo ali sebstva kot da ima snov ali snov kot da je v sebstvu ali kot da je sebstvo v snovi. On nima občutek za sebstvo … zaznavo za sebstvo … tvorbe za sebstvo … zavest za sebstvo ali kot da ima sebstvo zavest ali kot da je zavest v sebstvu ali kot da je sebstvo v zavesti. Tako je nekdo nepremagljiv glede prisotnih nastalih stanj.

10. Naj se posameznik ne zateka v preteklost …
      ki ima eno odlično noč.

11. Tako je bilo z ozirom na to, da je bilo rečeno: ‘Menihi, učil vas bo povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.”’”

To je bilo tisto, kar je rekel Blaženi. Menihi so bili zadovoljni in veseli besed Blaženega.

 

Opombe


[1] Snov (rūpa): materialnost, ki jo tvorijo štirje elementi (zemlja, voda, zrak in ogenj) in je eden od petih agregatov (pojavov), pa tudi objekt pogleda, vidna oblika. Nekateri tukaj snov prevajajo kot telo, čeprav je v tej zvezi govor o petih agregatih. 

 

vir: Bhikkhu Nanamoli/Bodhi - The Middle Length Discourese of the Buddha, Wisdom Publications, 2009
prevod: Bojan Božič / julij 2018, rev maj 2019

 

(CC) SloTheravada, 2019

Za vašo pozornost

The New Edition of
the biography of
Ven. Nanavira

THE HERMIT
OF BUNDALA

by Hiriko Bhikkhu

more information