(MN 134) Lomasakangiyabhaddekaratta Sutta - Lomasakangiya in ena odlična noč

 

1. Tako sem slišal. Nekoč je Blaženi živel pri Sāvatthīju, v Jetajevem gozdičku Anāthapiṇḍikajevega parka. Ob tej priložnosti je častiti Lomasakangiya živel v deželi Sakyanov pri Kapilavatthu, v Nigrodhovem parku.

2. Ko je bila že trda noč, se je Candana, mlado božanstvo čudovitega izgleda, ki je osvetlilo ves Nigrodhov park, približalo častitemu Lomasakangiyu. Stoječe ob strani, mu je Candana, mlado božanstvo, reklo:

“Menih, ali se spomniš povzetka in razlage ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’?”

“Prijatelj, jaz se ne spomnim povzetka in razlage ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Toda, prijatelj, ali se ti spomniš povzetka in razlage ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’?”

“Menih, tudi jaz se ne spomnim povzetka in razlage ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Toda, menih, ali se ti spomniš verzov ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’?”

“Prijatelj, jaz se ne spomnim verzov ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Toda, prijatelj, ali se ti spomniš verzov ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’’?”

“Menih, jaz se spomnim verzov ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’.’

Toda, prijatelj, na kakšen način se spomniš verzov ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’

Menih, enkrat je Blaženi živel med božanstvi nebes triintridesetih, na rdečem marmornem kamnu ob vznožju drevesa Pāricchattaka. Tam je Blaženi recitiral povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’ božanstvom nebes triintridesetih:

3.Naj se oseba ne zateka v preteklost
  ali goji up v prihodnost;
  ker preteklost je za njim
  in prihodnost še ni prišla.
  Naj z uvidom vidi
  vsako stanje posebej, ko se to pojavi;
  naj spozna ga in se o njem prepriča,
  nepremagljivo, neomajno.
  Danes si je treba prizadevati;
  jutri lahko pride smrt, kdo ve?
  Ko ne barantaš s smrtjo,
  to njo in njene horde drži stran,
  toda ta, ki biva tako vztrajen,
  nepopustljiv, podnevi, ponoči – to je ta,
  je rekel mirni modrijan,
  ki ima eno odlično noč”

4. “Menih, jaz se tako spomnim verzov ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’. Menih, nauči se povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Menih, izmojstri povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Menih, zapomni si povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’ Menih, povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč’ je koristen, spada k temeljem posvečenega življenja.”

To je reklo Candana, mlado božanstvo, ki je potem naenkrat izginilo.

5. Ko je bila noč pri koncu je častiti Lomasakangiya pospravil bivališče in vzel svojo skledo in zunanje oblačilo in se odpravil na hojo po etapah v Sāvatthī. Končno je dospel v Sāvatthī in odšel do Blaženega v Jetajevem gozdičku Anāthapiṇḍikajevega parka. Ko mu je izkazal čast, je sedel na stran in povedal Blaženemu vse, kar se je zgodilo in rekel: “Bilo bi dobro, častiti gospod, če bi me Blaženi učil povzetek in razlago ‘Nekoga, ki ima eno odlično noč.’“

6. “Menih, ali poznaš to mlado božanstvo?” “Ne, častiti gospod.”

“Menih, temu mlademu božanstvu je ime Candana. Ono pazi na Dhammo, ji daje pozornost, se je loti z vsem svojim umom, jo posluša z željnimi ušesi. Tako, menih, poslušaj in skrbno pazi, kaj bom povedal.”

“Da, častiti gospod,” je častiti Lomasakangiya odgovoril Blaženemu. Blaženi je rekel:

7. “Naj se oseba ne zateka v preteklost
     ali goji up v prihodnost;
     ker preteklost je za njim
     in prihodnost še ni prišla.
     Naj z uvidom vidi
     vsako stanje posebej, ko se to pojavi;
     naj spozna ga in se o njem prepriča,
     nepremagljivo, neomajno.
     Danes si je treba prizadevati;
     jutri lahko pride smrt, kdo ve?
     Ko ne barantaš s smrtjo,
     to njo in njene horde drži stran,
     toda ta, ki biva tako vztrajen,
     nepopustljiv, podnevi, ponoči – to je ta,
     je rekel mirni modrijan,
     ki ima eno odlično noč.

8. Kako, menihi, se nekdo zateka v preteklost? Misleč, ‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti, ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ ... ’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’... Jaz sem imel takšno zavedanje v preteklosti,’ najde radost v tem. Tako se nekdo zateka v preteklost.

9. In kako, menihi, se nekdo ne zateka v preteklost? Misleč, ‘‘Jaz sem imel takšno snov v preteklosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz sem imel takšen občutek v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zaznavo v preteklosti,’ … ‘’Jaz sem imel takšne tvorbe v preteklosti,’ … ‘Jaz sem imel takšno zavedanje v preteklosti, ne najde radosti v tem. Tako se nekdo ne zateka v preteklost.

10. In kako, menihi, nekdo goji up v prihodnost? Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšno snov v prihodnosti, najde radost v tem. Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zavedanje v prihodnosti,’ najde radost v tem. Tako nekdo goji up v prihodnost.

11. In kako, menihi, nekdo ne goji upa v prihodnost? Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšno snov v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Misleč, ‘Jaz bom morda imel takšen občutek v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zaznavo v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšne tvorbe v prihodnosti,’ … ‘Jaz bom morda imel takšno zavedanje v prihodnosti,’ ne najde radosti v tem. Tako nekdo ne goji upa v prihodnost.

12. In kako, menihi, je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj? Tako, menihi, nepoučena navadna oseba, ki se ne ozira na plemenite in je neizkušena in nedisciplinirana v njihovi Dhammi, ki se ne ozira na prave ljudi in je neizkušen in nediscipliniran v njihovi Dhammi, ima snov za sebstvo, ali kot da ima sebstvo snov, ali da je snov v sebstvu, ali kot da ima sebstvo snov. On ima občutke kot sebstvo … zaznavo kot sebstvo … tvorbe kot sebstvo … zavedanje kot sebstvo, ali kot da ima sebstvo zavedanje, ali zavedanje kot da je v sebstvu ali kot da je sebstvo v zavedanju. Tako je nekdo premagan glede prisotnih nastalih stanj.

13. In kako, menihi, je nekdo nepremagljiv glede prisotnih nastalih stanj? Tako, menihi, dobro poučen plemeniti učenec, ki se ozira na plemenite in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, ki se ozira na prave ljudi in je izkušen in discipliniran v njihovi Dhammi, nima snovi za sebstvo ali sebstvo kot da ima snov ali snov kot da je v sebstvu ali kot da je sebstvo v snovi. On nima občutek za sebstvo … zaznavo za sebstvo … tvorbe za sebstvo … zavedanje za sebstvo, ali kot da ima sebstvo zavedanje, ali kot da je zavedanje v sebstvu, ali kot da je sebstvo v zavedanju. Tako je nekdo nepremagljiv glede prisotnih nastalih stanj.

14. Naj se oseba ne zateka v preteklost …
ki ima eno odlično noč.”

To je bilo tisto, kar je rekel Blaženi. Častiti Lomasakangiya je bil zadovoljen in vesel besed Blaženega.

 

 

vir: Bhikkhu Nanamoli/Bodhi - The Middle Length Discourese of the Buddha, Wisdom Publications, 2009
prevod: Bojan Božič / avgust 2018, rev. jan. 2019

 

(CC) SloTheravada, 2019

Za vašo pozornost

The New Edition of
the biography of
Ven. Nanavira

THE HERMIT
OF BUNDALA

by Hiriko Bhikkhu

more information