Razumevanje človeške narave

on .

Buddhova učenja, ki so zabeležena v Pali kanonu, lahko razdelimo v dve kategoriji:

  1. Trditve o naravi bivanja - »kakšna je narava stvari«.

  2. Nasvet, kako na najboljši način živimo kot človeška bitja.

Ti dve kategoriji sta povezani. Buddha je učil, da je najmodrejši način življenja najboljše določiti v luči omejitev in možnosti, ki nam jih nudi »narava stvari«. Buddhov neprekosljiv genij lahko cenimo, zaradi njegovega odkritja resnične narave človeške eksistence in njegove zmožnosti snovati način življenja v harmoniji z le-to.

Ena od Buddhovih osrednjih izjav o človeški naravi je, da je naše temeljno napačno razumevanje človeške narave zelo pomembno. Odločilno je, da se naša nevednost manifestira kot instinktivna vera v trajen, neodvisen jaz v središču našega bitja. Naša življenja so predvsem motivirana z željo služiti potrebam tega namišljenega jaza. Ta nevednost in njena spremljevalka želja sta v koreninah človeškega trpljenja. Drugo od Buddhovih bistvenih trditev je bolj optimistično. Izjavil je, da je nevednost in želje in trpljenje, ki ga povzročajo, mogoče popolnoma odstraniti s sistematičnim treningom našega obnašanja, čustev in mišljenja, kar je imenoval plemenita osemčlena pot. Če sledimo osemčleni poti za našo dobrobit in srečo in dobrobit in srečo drugih, izpolnjujemo največji potencial človeških bitij.

- adžan Džajasaro

Mir

on .

Gozdovi na Tajskem niso tihi kraji. Ptičje petje je lahko glasno in vreščeče. Zvečer lahko okrogloglavi škržati naredijo tak ropot, da se je nemogoče pogovarjati. V preteklosti sem občasno moral prekiniti (ozvočene) dhamma govore Sanghi, ker jih zaradi kvakanja volovskih žab ni bilo slišati. A naravni glasovi gozda, ne glede na to, kako so glasni, ne motijo njegovega vzdušja miru. Začuda se zdi, da so glasovi del miru ali ga celo povečujejo.

V vsakodnevnem življenju ni mogoče izpolniti vseh dolžnosti s popolnoma mirnim umom. Potrebno je misliti. A če vztrajamo s prakso dhamme, se razpoka med mislečim umom in ne-mislečim umom oža. Misel v umu izkusimo bolj kot ptičje petje v gozdu kot pa vrtanje s svedrom ob cesti.

- adžan Džajasaro

Novice

  • Samostan je zaprt za obiskovalce / The Hermitage is closed for visitors (19. 10. 2020)

      (COVID-19) Samostan Samanadipa je zaprt za zunanje obiskovalce Slovenska vlada prepoveduje druženje, da prepreči širjenje koronavirusa. Navodila in strategija samostana so torej: O danes naprej obiskovalcem Samanadipe ne bo več dovoljen vstop v glavno hišo. Vsi programi in srečanja so za zdaj...

  • Obvestila - April (19. 10. 2020)

          Študijski program Upasaka je odpovedano Verjetno nam ni treba razlagati zakaj bomo odpovedali letošnji študijski program. Toda, ko se bodo zadeve uredile, bomo potem planirali študijski program v malo drugačni obliki. O tem vas bomo še obvestili. Seveda, pa upamo, da naslednje leto bo bolj ugodno...

  • Nove uradne ure / New office hours (07. 10. 2020)

    Samanadipa ima nove uradne ure z namenim da omogočamo več samote v samostanu. Od zdaj naprej smo dosegljivi na telefonu le v dopoldanskem času, osebna srečanja z menihi pa le po kosilu, to je od 12:00 do 13:00. Samanadipa has new official hours to provide more seclusion in the hermitage. From now on...

  • The ordination of two new novice monks (04. 10. 2020)

    Today we had a very lovely pabbajja ordination when two candidates requested to start their novice training at Samanadipa Hermitage. Nick is now known as Sāmaṇera Ñāṇadīpo and Bojan is now Sāmaṇera Bodhiñāṇo. Welcome on the Path to Awakening!   Photo Album

  • Zapresega postulanta - Anagarika precepts (23. 08. 2020)

    On Wednesday, 26th August, Bojan will take Anagarika precepts, which is the first stage towards monastic life. All welcome to join for the ceremony. V sredo, 26. avgusta, bo Bojan sprejel zapresego postulanta ali anagarike, ki je prvi korak proti meniškemu življenju. Vse dobrodošli, da se...

(CC) SloTheravada, 2020